Dålig uppdatering

Oj, det var ett tag sedan, hade mer eller mindre glömt bort bloggen. Jag ska försöka sammanfatta vad som hänt sedan sist.

Först blev det jullov, följt av julafton. Här firade vi jul den 25 december. Maten var ungefär den samma som på thanksgiving, alltså kakon, potatismos mm. Trots att det kändes ganska konstigt att inte vara hemma med familjen under jul hade jag en väldigt härlig jul. 


Haha, vi satte upp alla kuvert i julgranen 

Nästa stora holiday var nyår. Nyår spenderade jag med några andra utbytesstudenter. När klockan var strax före 00 gick vi ut för att titta på fyrverkerierna, man kan ju tänka sig att USA om något land skulle ha mycket såndant (since they love holidays). Men nej, inte ett enda sken på himmelen, det måste jag säga vara lite av en besvikelse.



Nu har skolan dragit igång igen efter lovet. Imorgon, på torsdag och på fredag har vi så kallade final exams i alla ämnen. Ett stort terminsslutprov. I morgon har jag det i matte och fysik. Det är bara att hålla tummarna (Y) !

Snart börjar det bli dags att börja med en vår-sport. Jag har siktat in mig på fotboll, eller soccer som man säger här. Idag hade vi ett intressemöte för att få lite information. Det kom en himla massa tjejer som, vi hoppas på att få ihop 3 lag. Redan nästa vecka börjar vi med ”conditioning”. Det kommer att pågå 3 dagar i veckan i fem veckor. Mening är att man ska komma form innan säsongen börjar. Fotbollen verkar mist sagt krävande, men det blir intressant att se hur det går =)

Kommentarer
Postat av: Lukas

det var verkligen på tiden med en uppdatering på bloggen ;)

2010-01-13 @ 20:35:40
Postat av: Maira

Du var snabb på att läsa :D Jarå, nu ska jag försöka uppdatera igen ;)

2010-01-16 @ 02:58:28
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0