Vanlig skoldag

Nu sitter jag och laddar inför morgondagens Chicagotripp. Jag och Hannah ska ta tåget in till Chicago vid 07-tiden. Där ska vi möta hela utbytesstudentgruppen och tillbringa dagen med dem. Idag tog jag med kameran till skolan. Här kommer lite bilder! 



Så här ser det ut när vi har idrott. Några få spelar basketboll, en del går runt runt i salen och en del sitter längs väggen. Haha, förövrigt har jag lagt märke till att det finns två blonda personer under min idrottstimme. Den ena är jag och den andra är en långhårig hippiekille.



Inte en så skarp bild.. men där till höger är hippiekillen :P 



Idag byggde vi båtar på fysiken 



Ungefär så här ser det ut i matsalen 



I matsalen och i alla klassrum hänger den amerikanska flaggan 



Precis så här ser maten ut... det till höger föreställer en pizza och uppe till vänster är något som liknar potatisbullar 



Man kunde förstås också välja på hamburgare om inte pizzan skulle locka. 


Tjaa, det finns en anledning till att jag väljer att ta med mig mat. Jag hoppas bilderna klargör den anledningen! 



Så här sitter vi istället med våra yoghurtar :D

Kommentarer
Postat av: Bir

Kul att få se din skoldag. Flaggor är väl snyggt.

Jag förstår att du tar med lunch istället för att äta skollunchen. Det ser nästan ut som flygplans mat. Vi har ätit kokt korv och potatismos i dag, får du potatismos där nån gång?

2009-11-21 @ 19:11:30
Postat av: Göran

Är du säker på att bilden på den blonde inte föreställer dig?



Det verkar ändå ha varit en hälsans dag i matsalen,

två mineralvatten och ingen PUCKO.

2009-11-22 @ 06:30:22
Postat av: Katarina

Haha, plötsligt är jag glad att jag lagar all min mat själv! Ingen källsortering heller förstår jag? :p

2009-11-22 @ 21:40:33
URL: http://kirschbeeren.blogspot.com
Postat av: Maira

Bir: Haha, nja svårt val där.. I skolan har jag aldrig sett potatismos, men här hemma äter vi det en hel del =)



Pappa: Haha, jag är helt säker! På den bilden råkade jag fånga vatten och inte pucko. Men om läsarna inte tror mig kan jag ta bilder på chokladmjölken en annan dag =)



Katarina: Haha, ja här spelar det ingen roll vad min värdmamma lagar till mig, -så länge det är hemlagat gillar jag det! Nej, den dagen Elgin high school börjar källsortera ska jag bjuda dig på en resa till valfri plats =)

2009-11-23 @ 03:20:28
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0