Torsdag, fredag, torsdag, fredag

Imorgon är det helgdag här i staterna. Det är vad som kallas ”November 11th” som är den dag första världskriget tog slut för många år sedan. Det firas alltså än idag. Alla skolor har däremot inte ledigt, det verkar mer eller mindre som att skola för skola får välja om de vill ta ut den här dagen som en helgdag eller inte. Min lärare sa förra veckan ”Next week you will have two Thursdays and two Fridays. How? Monday will be like a Thursday and Tuesday like a Friday because you have no school Wednesday, and then after Wednesday comes of course Thursday following by Friday. Så var hans sätt att se på en vecka där onsdagen är ledig =) 

Vad ska jag hitta på den lediga onsdagen då? Jo, jag ska åka till Chicago med min värdmamma, hennes mother in law och Hannah. Vi ska ta pendeltåget dit och lika bra är väl kanske det så att jag inte behöver se några fler bilolyckor på vägen.

Eftersom att jag ska åka till Chicago i morgon bitti betyder det att jag inte kan gå på simträningen. På lördag har vi säsongens sista tävling så det hade varit bra att träna varje dag den här veckan inför den. Nu blev det tyvärr inte så, men jag hoppas det går bra ändå :D 

Vi har tre olika ”matsalar” i skolan east, center och west. Today during/after lunch: 

Random guy: You don’t usually sit at that table, do you?

Maria: No, or right now I do. I sit over there 4th period lunch and then I move over here for my 5th period study hall.

Random guy: Okay, because I’ve seen the people on that table and they only speak Spanish all the time, so I wondered why you would sit with them.

Maria: Haha, the only thing I can say in Spanish is like “hola” so you’re right, it would be weird if I sat with them. But I can speak Swedish if that would help..

Random guy: Oh, that’s cool. That would be fun to learn!

Maria: Yes!

Random guy: Well, I have to go now. So I guess this is the last time we’re talking (And first I thought!) because I’m moving tomorrow…

Maria: Where?

Random guy:  I’m moving to the west commons (from east)

“Jag flyttar imorgon.. vart? till den andra matsalen” Ja, det var ju en lång och exciting flytt ;)


Kommentarer
Postat av: Erik

"Mother in law" låter mycket bättre än "svärmor". Man förstår ju vad det betyder jämfört med svärmor. :)

2009-11-11 @ 10:16:29
URL: http://nilssonerik.blogg.se/
Postat av: Maira

Haha, ja. Svärmor låter ganska elakt :P

2009-11-13 @ 02:38:24
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0