Skrämd × 3 & Halloween!

Igår (fredag) åkte jag, Hannah och min värdmamma in till Chicago. På vägen dit satt vi fast i en bilkö och hörde plötsligt ett ljud utifrån, ”booom-bom-bom”. Jag blev livrädd och trodde att det var några sköt varandra! Men som tur var visade det sig bara vara tre bilar som råkade krocka lite lätt.
Skrämd × 1

En liten stund senare; Trafikljuset visar rött och vi står sill. Bilen framför oss får plötsligt för sig att köra mot rött och krockar (den här gången en mer rejäl krock) genast med en bil som kommer från andra hållet. Boom!
Skrämd × 2

På vägen hem stannade vi för att gå på bio. Vi såg filmen ”Paranormal Activity”, den var väldigt läskig!!
Skrämd × 3

Idag hade jag min näst sista simtävling. Jag hoppades såklart på att sänka min 100 yards bröstsimstid ytterligare, men det lyckades jag inte med :( Däremot förbättrade jag mitt person bästa i 50 fritt med en sekund, vilket i och för sig är väldigt bra!

Ikväll har jag fått springa fram och tillbaka till ytterdörren för att öppna och ge godis till alla som gick ”trick or treat”. Det här med trick or treat här är väldigt stort. I princip alla barn och ungdomar går runt och knackar dörr för att få godis. Däremot är det inte som svenska ”bus eller godis” att man gör ett bus om man inte får godis, här går man bara vidare till nästa hus om man inte får något. Det kom förbi en del föräldrar bärande på sina små små barn. De barnen kunde inte ens prata och knappt greppa godisbitarna.. tja, jag tycker nog allt att man ska vara så pass stor så man kan gå själv innan man går ut för trick or treat. Kanske borde man också sluta i takt som man börjar high school och inte i takt med att man flyttar hemifrån och börjar collage. Men vi får inte glömma att det är ju amerikaner jag skriver om, haha :D.

Kommentarer
Postat av: Erik

Kanske farmors fråga var berättigad då. ;)



"Kan verkligen 16åringar köra bil säkert?"

2009-11-01 @ 11:29:00
URL: http://nilssonerik.blogg.se/
Postat av: Maira

Haha, kanske det ;) men i olycka nummer 2 såg jag att det var vuxna, i nummer ett är jag inte säker, men jag tror allt att det var vuxna där med :P

2009-11-01 @ 19:54:54
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/
Postat av: Farmor

Grattis på 17-års dagen! Hoppas du får en rolig dag.

2009-11-02 @ 14:48:22
Postat av: Maira

Tack Farmor!

2009-11-03 @ 05:49:50
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0