Ryktet blev sant

Swiiish, och så var det redan söndag. Tiden går nästan läskigt fort ibland!

Den här veckan har jag äntligen ändrat mitt schema. Nu ska jag läsa fysik i stället för kemi, hoppas på att det blir bra! Igår hade jag min sista lördagsträning. Även om det känns skönt att tänka att jag inte längre behöver gå upp tidigt på lördagar så vet jag att jag kommer sakna det. Nu är det bara en vecka kvar på simsäsongen, för alltid…

Den senaste veckan har det varit snack om att skolorna ska stänga ner alla pooler på grund av brist på pengar. Alla trodde till en början att det bara vara något slags rykte, men i torsdags blev det officiellt bestämt, från och med 21 november stängs poolen, inte bara för det här året, utan för alltid. Vi i simlaget var fröstås ganska upprörda och tyckte att det var orättvist att de stänger ner just vår sport. Men tyvärr finns det inget vi kan göra åt saken. Anledningen till att de stänger ner är för att det tydligen kostar 200 000 dollar per år att driva en pool, och skolorna har helt enkelt inte de pengarna längre. Det här innebär att det inte längre kommer finnas några simlag eller någon simundervisning i idrotten. Mig kommer det i och för sig inte påverka med tanke på att jag inte kommer vara här nästa höst, men ändå L

Min coach var förstås också ledsen, men det finns inget han heller kan göra. Han berättade att vi har en del pengar i vår simkassa och att han verkligen ville att de pengarna skulle spenderas på oss och inte gå till något annat på skolan. Så nu har vi bokat in en middag för hela simlaget plus allas familjer.

Igår var vi ute på ytterligare en födelsedagsmiddag. Den här gången var det en gemensam middag för fyra novemberfödelsedagar. Det var jag, Ben, min värdmoster och min värdkusisn som fyllde år. Min mat var väldigt god, medan de andra var lite halvbesvikna på sin, så jag antar att jag ännu en gång valde den bästa rätten ;)

Nästa stora middag och högtid som det pratas om nu är Thanks giving.

Maria, what do you normally do for Thanks giving in Sweden?

We don’t celebrate thanks giving…

Oh, really?

Yes!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja, det visar ju bara hur dåligt uppdaterade amerikanerna är på sina egna högtider. Jag menar, varför skulle vi svenskar fira thanksgiving när det är amerikanerna som bör vara tacksamma för att engelska puritaner landsteg i USA... Det borde de verkligen veta. Märkligt, vi har annat att vara tacksamma för ;)



Det räcker med att vi försöker ta över Halloween på vårt eget lilla svenska sätt, hälsa dina kompisar det ;)

2009-11-09 @ 16:28:01
URL: http://kirschbeeren.blogspot.com
Postat av: Maira

Precis.. det vore ungefär som att fråga ett icke kristet samhälle om de firar jul! Haha, det ska jag ;)

2009-11-11 @ 01:47:09
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/
Postat av: Erik

Samhället kanske inte tänkte på att det kostar en slant att folk slutar träna också...



Nu ska jag till Eriksdalsbadet, där finns det iaf vatten ett tag till. F.ö. är det World Cup-tävlingar där nu^^

2009-11-11 @ 10:23:50
URL: http://nilssonerik.blogg.se/
Postat av: Maira

Erik: Ja.. jag sa det till min coach idag, men still det finns inget de kan göra nu. Häftigt med nya världsrekordet. Jag hoppas på nytt personbästa på lördag!

2009-11-13 @ 02:37:23
URL: http://nilssonmaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0