Happy Thanksgiving

Här sitter jag en torsdagskväll och dricker Cola, äter Marabou, chattar med pappa och försöker hålla en debatt mot en brasilianare angående skattepengar. Helt okej sysselsättning =)

Här om dagen var jag på IKEA och shoppade svensk mat. Det blev; laxfiléer, abbas fiskbullar, flädersaft, lingonsylt, köttbullar + sås, pepparkakor, pågens gifflar, daimtårta och marabou. Nu när bullarna och chokladen nästan är uppäten ser jag verkligen fram emot de där fiskbullarna!

Med det var inget vi åt idag. Idag har vi nämligen firat Thanksgiving och därför ätit traditionell Thanksgivingmiddag. På bordet fanns en 20 pounds (9kg) kalkon, en stor skinka, olika sorters potatismos, en slags potatisgratäng med cornflakes på, stuffing och mycket annat. Till efterätt åt vi två olka cheese cakes och pumpkin pie, mmm. Efter middagen spelade vi kort. Jag råkade dunka upp en kanonhand i första ronden och plötsligt trodde alla att jag bluffade om att det var första gången jag spelade just det spelet, de kanske inte har hört talas om nybörjartur ;)

Balck Friday kallas fredagen som kommer efter Thanksgiving. Då är det vrålrea på alla möjliga affärer. Min värdfamilj berättade att de hade som tradition att tälta utanför Best Buy (en affär som motsvarar Elgiganten eller onoff). Men i år var det (tyvärr) inget de behövde så det blev inget med det, men det kanske är lika bra det eftersom det bara är 36 grader Fahrenheit ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0