Everything for Saturday

Igår var jag i Chicago, det måste varit tredje gången nu. Alla gånger har jag haft lika tur med vädret. Igår hade vi ca 10 grander C och solsken. Vi tog tåget in till City, det är billigare, enklare och miljösmartare! När vi klev av tåget på Union Station tyckte min värdmamma att det var bäst att börja med att köpa varsin juice/smoothie eftersom vi skulle promenera hela 2 miles..

Själva huvudärendet i Chicago den dagen var att besöka ”American girl” en affär som säljer dockor. Inte som dockor från ToysRus eller vilken annan leksaksaffär som helst, utan lite ”finare” dockor. Dockorna kommer från olika länder och min värdmamma har den svenska dockan. De ska pensionera den svenska dockan för att hon inte är så populär längre, så min värdmamma ville köpa den sista outfiten som hon inte redan har. Hur som helst, för att göra den långa historien kort. När vi var inne i butiken frågade min värdmamma efter den outfitten hon letade efter. Försäljaren sa att tyvärr den är helt slut. Slut online, slut i N.Y, slut i L.A slut överallt. Min värdmamma gav sig inte, hon ville att han skulle anstränga sig ännu mer för att lyckas hitta ett till exemplar av outfiten så då drog hon in mig i leken. Hon sa; Maria här är från Sverige och skulle så hemskt gärna vilja köpa den som en souvenir att ta med tillbaka till Sverige. Jaså, när åker hon hem då? frågade försäljaren. Nästa vecka svarar min värdmamma snabbt, utan att tveka. (Så nu var det alltså jag som ville ha dockan för att jag skulle åka hem nästa vecka). Jag kunde inte annat än hålla mig från skratt så jag vände mig om och gick därifrån.

Efter en stund kom det förbi ytterligare en försäljare och frågade om vi behövde hjälp. Min värdmamma sa ännu en gång att hon letade efter den där speciella outfiten. Han gick iväg för att leta han också. Det tog en himla tid, och vi trodde inte att han skulle komma tillbaka. Vi det här laget försökte jag och Hannah övertala henne om att den är slut och det ger inget att vi står och väntar, let’s gå vidare. I samma ögonblick som vi vände oss om för att gå kom försäljaren tillbaka. Han hade något i handen. Min värdmamma var helspänd, för tänk om han hittat det hon ville ha trots allt, tänk om det ar hennes lilla outfit han gick och bar på. Jo men visst, där var den! (Jag vet inte hur han lyckades få fram den). Min värdmamma tackade och gick för att betala. På vägen till kassan såg hon ut precis så som ett litet barn ser ut på julafton (jag skojar inte, det var som att inget annat än den där outfiten kretsade i hennes huvud). När hon betalt och vänder blicken mot kassen för att se så att den lilla kartongen är där får hon se att den är borta. Medan hon signera kvittot tog Hannah kartongen och gömde den bakom ryggen. Min värdmamma "freaked out", och frågade tjejerna i kassa om de hade den eller var den kunde tagit vägen. Ännu än gång, jag kunde inte annat än hålla mig för skratt så jag vände mig om för att gå iväg så hon inte skulle höra mig skratta. Tyvärr funkade det inte riktigt, hon kom på oss när jag, Hannah och alla tjejerna bakom kassaapparaterna (som såg när hon tog varan ur kassen) hejdlöst började skratta åt henne.

Idag släckte vi ner i poolen så det var adlelses mörkt när vi simmade, riktigt avslappnande. Nu är det nära, bara en enda träning kvar sedan är det dags för det vi tränat får hela hösten, our final meet!

Den senaste veckan har vi tränat på ett lite annorlunda sätt, som tydligen ska vara bra inför tävlingen. Vi har tränat mycket sprinter, med lång vila mellan varje. Vi har också övat väldigt mycket starter, både individuella och relay starter. Det är viktigt att man får en bra start, annars tappar man genast flera hundradelar. Min mardröm vore att missa starten! Idag berättade coach att nu när vi tränar den här typen av träning har vi väldigt mycket överskottsenergi som vi måste behålla till lördagens tävling. Han gav oss mer eller mindre orderna att ikväll skulle alla äta pasta och imorgon kväll (fredag) får vi inte gå ut, då ska alla sitta hemma och läsa en bok eller något annat avslappnande och sedan gå och lägga oss. Allt för att ladda och spara energi till lördag. Jag tar det på fullt allvar, så ikväll har jag ätit en stor portion pasta till middag och nu måste jag sova för att få ordentligt med sömn så här två dagar före den stora dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0