Chicago

Jag var precis nere i köket och skulle ställa in smöret i kylen. Jag säger ”ursäkta” för att John (Bens kompis) står ivägen. Ben säger ”John, akta dig hon kanske biter dig”.. Verkar som att Ben tror att jag är något slags djur, haha.

I lördags var jag i Chicago igen. Den här gången med min fantastiska utbytesstudentsgrupp. Det var som alltid, väldigt roligt! (Och ja, ännu än gång var vädret strålande, är det inte fantastiskt?) Det blev en lång dag, vi tog 6.57 tåget in och 20.40 tåget tillbaka. Först besökte vi ”Shedd Aquarium”. http://www.sheddaquarium.org/. Det var väldigt häftigt. Där fanns fiskar, hajar, krabbor och massor av annat som jag inte ens vet vad det heter. Efter det gick vi runt på Michigan Avenue. Nu börjar jag lära mig var alla affärer ligger, lite typiskt bara att H&M ligger allra längst bort så att säga. När det blev mörkt hölls en julparad på hela Michigan Avenue. Paraden kanske mest var tänkt för mindre barn, men det var roligt att sett i alla fall.

Här kommer lite bilder från i lördags: 



Jag hittar tyvärr ingen bild på hela gruppen. Men här är delar av den. 
Brasilien, USA, Brasilien, USA, USA, USA, Kina, Danmark, Tyskland, Tyskland, Frankrike, USA. 



Hannah (USA), Dalila (Tyskland), Marc (Frankrike), Lasse (Danmark), Roberto (Venezuela), Maria (Sverige)



H&Ms vintermössor 





Barn i bakgrunden som tittade på paraden =) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0